STEАM-технології

На сьогодні упровадження STEАM-технологій – один з основних трендів у світовій освіті. Ідеї STEАM-освіти сприяють удосконаленню професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, наповненню її новими, цікавими і технологічними підходами до навчання. STEАM-освіта за допомогою практико-орієнтованих методик відкриває майбутнім фахівцям шляхи застосування науково-технічних знань у професійній кар’єрі.

03.03.2020 року у ВПУ №19 м. Дрогобича відбувся обласний майстер-клас викладачів загальноосвітньої та професійно-теоретичної підготовки закладів професійної (професійно-технічної) освіти Львівщини на тему «Реалізація слогану «Дрогобич – у ньому вся сіль» як проєкт STEAM-освіти, у контексті міжпредметних зв’язків для брендингу міста».

Після привітання директора училища Маринкевича В.М. із вступним словом виступила Тимоць Мирослава Володимирівна, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області. Методист наголосила на тому, що STEAM-освіта – це не просто технічна освіта, оскільки вона охоплює значно ширше поняття, а саме: поєднання креативності та технічних знань, а також обґрунтувала вибір теми освітнього заходу. Адже для нашого міста сіль здавна була і залишається знаковим продуктом. Недаремно вона є на гербі Дрогобича, у слогані міста, а найдавнішим підприємством, яке функціонує ще з XIIIстоліття, є Дрогобицький солеварний завод.
Викладачі загальноосвітньої та професійно-теоретичної підготовки ВПУ № 19 м. Дрогобича, під керівництвом заступниці директора з навчально-методичної роботи Міськович Л.І., об’єдналися навколо проєкту «STEM- освіта майбутнього». Наскрізною темою та засобом реалізації міжпредметних зв’язків стала сіль.

Викладач хімії Чисельська Т.М. провела майстер-клас на тему «Будова, властивості, застосування натрій хлориду», згадала про сіль при вивченні різних тем з предмета, визначила найдієвіші методи викладання матеріалу, наголосила, що головна мета STEAM-освіти – це діяльність здобувачів освіти і продемонструвала газети «ЇЇ величність NaCl», випущені учнями училища.
Чава М.М., викладач математики, у своєму майстер-класі «Формування та розвиток математичної компетенції» довела доцільність застосування професійно-орієнтованих завдань, а також на прикладах дрогобицької топки солі та ефіопського амоле у задачах з геометрії продемонструвала як знайти об’єми геометричних тіл.
У майстер-класі викладача біології та екології Жуковської Г.Г. «Значення солі для здоров’я людини» йшлося про те, що збереження водно-соляного балансу, дотримання правильного способу життя та культури харчування є запорукою повноцінної життєдіяльності та довголіття людини. Було згадано як про оздоровчі властивості солі (у тому чисті йодованої), так і про шкоду організму, спричинену надміром її споживання.

Викладач фізичної культури Фляк О.А. у виступі «Сіль в організмі спортсмена» продовжила тему здоров’я, спорту та солі.
Викладач фізики і астрономії Процик Ганна Іванівна зуміла захопити присутніх своїм майстер-класом «Фізичні властивості солі». Лавова лампа, соляні фарби, вирощені солоні кристали та інші фізичні експерименти – ефективні інструменти STEAM-орієнтованого навчання, які практикує педагог у своїй діяльності.
«Роль солі у становленні міста Дрогобича» – тема майстер-класу викладача історії Рип’янчин Тетяни Миколаївни, у якому говорилося про значення їстівного мінералу у становленні та розвитку промисловості Дрогобиччини, здійснила екскурс головними історичними атракціями нашого міста, наголосила на необхідності реставрації Дрогобицького солеварного заводу та його реалізації як бізнес-проєкту.
Майстер-клас викладача української літератури Мицак О.Я. «Сіль у творчості Івана Франка» був цікавим та зворушливим. Педагог згадала незавершений твір-посвяту пам’яті батька письменника «Історія товпки солі» (1879 р.), розкрила суть поеми. Наголосила, що як основоположник української етнографії та етнології, Іван Франко зібрав понад 35 тисяч прикладів прислів’їв, приказок, обрядів, звичаїв, традицій , серед них і про сіль, оскільки для наших краян цей продукт наділений сакральним значенням.

Хом’як Х.І., викладач мистецтва, у майстер-класі «Сіль у мистецтві» розповіла про значення солі для стародавніх цивілізацій інків та майя і продемонструвала можливості солі як оригінального арт-об’єкту.
Н. М. Проць – викладач спецдисциплін кулінарного профілю у майстер-класі «Сіль у кулінарії» говорила про сіль як приправу і консервант, розкрила чимало кулінарних секретів з використанням солі.
Викладач англійської мови Летнянчин І.Б. провела віртуальну екскурсію Дрогобицькою солеварнею, описала процес солеваріння in English. Тему солі завершила її колега Партика Н.В. – англійською мовою озвучила цікаві факти про сіль.
Підводячи підсумки заходу, модератор проєкту Міськович Л.І. подякувала усім учасникам за проведену роботу, а методист НМЦ ПТО У Львівській області Тимоць М.В. вручила іменні сертифікати.